سایت با کیفیت بالا برای رتبه اول در گوگل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ قطعا شما هم به این مسئله فکر کردید و به دنبال جواب برای آن هستید. با من باشید تا این راز گوگل را فاش کنم!
مهندسان گوگل سالهاست تلاش می کنند الگوریتمهای خود را برای شناسایی وب سایتهای با کیفیت بهبود دهند. با توجه به اینکه همه چیز باید توسط یک برنامه رایانه ای انجام شود و نه یک انسان ، کار ساده ای نیست. با این حال ، همیشه با معرفی انواع الگوریتم و بروزرسانی آنها مثل “پاندا” در مسیر درست قرار گرفته است.
فراموش نکنید که اگر وب سایتی از نظر گوگل باکیفیت شناخته شود ، سایر موتورهای جستجو چنین وب سایتی را با کیفیت بالا شناسایی می کنند. زیرا استانداردهای گوگل سختگیرانه تر از استانداردهای Bing یا Yahoo هستند.
وب سایت با کیفیت بالا چگونه است؟
سالهاست در سئو از تولید محتوای با کیفیت صحبت می شود؛ قطعا شما هم این جمله معروف “محتوا پادشاه است” را شنیدید، اما آیا محتوای خوب برای سئو سایت کافیست؟ خیر ؛ واقعا یک وب سایت خوب برای رتبه گیری در گوگل دارای چه شرایطی باید باشد؟
محتوای خوب یکی از (مهمترین) عوامل تمایز سایتها از هم می باشد. اما محتوای خوب به تنهایی پاسخ معمای یک وب سایت با کیفیت بالا برای رتبه اول چگونه است؟ نمیباشد.
مشخصات یک سایت با کیفیت بالا برای رتبه اول
مطالب بی نظیر
محتوا منحصر بفرد، به این معنی که هر صفحه دارای محتوای یونیک است و به صفحات دیگر شباهت ندارد. اما با سایر وب سایت ها نیز قابل مقایسه است.
تخصصی بودن در کار خود
محتوا توسط متخصصان براساس تحقیق یا تجربه تولید می شود. اگر به عنوان مثال ، موضوع سلامت است ، مشاوره باید توسط نویسندگان واجد شرایط ارائه شود که می توانند در مورد یک موضوع خاص مشاوره حرفه ای ارائه دهند.
محتوای بی طرف
محتوای خوب دارای جزئیات است و هر دو طرف داستان را توصیف می کند و تبلیغات یک محصول ، ایده یا خدمات خاص نیست.
دسترسی در همه دستگاه ها
یک وب سایت با کیفیت بالا دارای نسخه هایی برای کاربران غیر PC است. مهم است که کاربران موبایل و تبلت بدون هیچ زحمتی به وب سایت دسترسی داشته باشند.
قابلیت استفاده راحت از وب سایت
آیا کاربر می تواند به راحتی از وب سایت استفاده کند؟ آیا کاربر در وب سایت به پاسخ میرسد؟
توجه به جزئیات
محتوا به راحتی با تصاویر و بدون اشتباهات املایی یا دستوری قابل خواندن است. آیا به آنچه در وب سایت منتشر می شود اهمیت می دهید یا هدف محتوای تبلیغاتیست؟
سایت سئو شده
بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مزایای بسیاری دارد ، اما مهم است که در سئو سایت زیاده روی نکنید. یک وب سایت با کیفیت باید دارای محتوای غیر بهینه هم باشد.
این نظر من است و اگرچه ممکن است برخی افراد مخالف باشند. اما این یک واقعیت است که بهینه سازی بیش از حد می تواند نتیجه معکوس دهد. این بدان دلیل است که الگوریتم ها گاهی اوقات می توانند بهینه سازی بیش از حد را به عنوان تلاشی برای بازی در سیستم تفسیر کنند و ممکن است برای جلوگیری از این اتفاق اقداماتی انجام دهند.
تعادل بین محتوا و تبلیغات
داشتن تبلیغات برای یک وب سایت چیز بدی نیست اما نباید کاربران را از یافتن اطلاعات مورد نیاز منصرف کند.
سرعت وب سایت
یک وب سایت با کیفیت بالا سریع بارگیری می شود. یک وب سایت سریع رتبه بالاتری پیدا می کند.
چگونه یک سایت با کیفیت بالا برای رتبه اول ایجاد کنیم؟
صفحات موجود خود را بررسی کنید و اگر محتوای تکراری پیدا کردید ، آن را حذف کرده یا از دید گوگل و کاربران خارج کنید. اگر صفحاتی با محتوای مشابه دارید ، آنها را در یک صفحه ادغام کنید و دوباره صفحات را با ۳۰۱ تغییر مسیر دهید.
همه مقالات / صفحات را از نظر غلط املایی و دستور زبان بررسی کنید. از برچسب های قالب بندی H1 ، H2 و bold به درستی استفاده کنید.
برای سهولت در خواندن از پاراگرافهای کوچک استفاده کنید. تصاویر یا اینفوگرافیک ها را اضافه کنید تا محتوای شما جذاب شود.
آنچه خوانندگان می خواهند را دریابید
از ابزار کلمه کلیدی Google برای یافتن اطلاعاتی که افراد در جستجوی آن هستند استفاده کنید و محتوای مورد نظر خود را به آنها بدهید ، اما از بهینه سازی بیش از حد خودداری کنید.
مقدار تبلیغات را در بالای صفحه به حداقل برسانید
Google وب سایت هایی را که تبلیغات بیش از حد دارند مجازات می کند. این نیز برای تجربه کاربر خوب نیست. اگر محتوای خوبی دارید ، تبلیغات زیر و انتهای مقالات می توانند به خوبی کار کنند.
وب سایت خود را سریع لود کنید
وب سایت خود را با ابزار بررسی سرعت صفحه بررسی کنید و از بارگیری آن در سریعترین زمان ممکن اطمینان حاصل کنید.